"האתגרים בחינוך" (מגמת נוער בסיכון)

ילדינו מבלים את מרבית שנות ילדותם בבית הספר, מסגרת החינוך כולה מושתתת על דידקטיקה, קריאה וכתיבה  לאורך כל שעות הלימודים . תלמיד שלא הצליח לרכוש את יסודות הקריאה והכתיבה מרגיש לא שייך ולא מחובר. אחד הגורמים לנשירה בקרב ילדים ונוער הינו "לקויות למידה". "התלמידים השקופים" שנוכחים  בשיעור אך הם כלל לא איתנו ובהמשך בכלל  לא איתנו.

"מאבחון לכלי הוראה" (מגמת חינוך מיוחד/ מכללות)

בקורס זה נכיר דרכים בהערכתם ואבחונם של התלמידים, נלמד לאתר את הקשיים ברכישת הקריאה ולבנות מטרות ותוכניות עבודה סביב תוכניות קריאה. נחשף לדרכי הוראה ולשיטות קריאה מובילות, נלמד את מאפייניהם של השיטות ונדע להתאימן לצרכי הילדים. נכיר אמצעי המחשה, משחקים ואביזרי קריאה חוויתיים  ונלמד כיצד לשלבם בתהליך ההוראה.

היקף הקורס:

30 שעות אקדמאיות

א.מטרות הקורס:

א. הכרות עם תהליכי אבחון, מיפוי והערכה וזיקתם לשירותים השונים הניתנים כדי לסייע לילד כבסיס לבניית תוכנית לימודית יחידנית והתאמת תוכנית הקריאה.

- מבדק ראשוני לילדי הגן ,אבני דרך התפתחותיים להערכת תפקוד הילד בגן -"ערכת מעקב" מרמת עיצור עד לטקסטים ברמות הקריאה השונות ב'-ו' בהתאם למדדי הערכה.-מבחני דיוק וקצב עפ"י טווחי אחוזונים.

ב. בניית מטרות ותוכניות סביב תוכניות קריאה- התאמת תוכניות עבודה בהתאם למיפויי הקריאה שערכנו.

 ג. חשיפה לשיטות קריאה מגוונות, נדע לזהות למי מיועדת כל שיטה ונכיר את יתרונותיה, חסרונותיה, את דרכי ההוראה ואופן שילובם בתהליך קידום הקריאה של התלמיד.

ד. חשיפה לאמצעי המחשה חויתיים, משחקים ואביזרי קריאה ייחודים .  

ה. פיתוח המודעות לקשר בין חיזוק תחום הקריאה ככלי למניעת נשירה סמויה וגלויה.

 שיטת הלימוד: שילוב הוראה פרונטלית ועבודה סדנאית, הרצאות ודיונים מלווים במצגות וסרטונית.