שמי דנה התחלתי לעבוד במתי"א מיתר לפני כשנה בתור גננת שילוב ללא ידע מוקדם בבניית תוכניות לימודיות. הגעתי חסרת ידע וחסרת ביטחון ואז קיבלתי את שלי כמדריכה. שלי המדהימה מקצועית, מדויקת ורגישה לימדה אותי את רזי ההוראה בדרכים מגוונות ויצירתיות וסייעה לי בקידום תלמידים מאתגרים ע"פ שיטות הוראה נפלאות שהוכיחו את עצמן מהר מאוד. שלי פינתה לי תמיד מזמנה במאור פנים ובסבלנות. כיום לאחר ליווי של שנה התאהבתי במקצוע, מרגישה שיש לי כבר ביטחון וידע אל מול האתגרים. על זאת, אני מודה לשלי היקרה שהיתה עוגן עבורי ועזרה לי לבנות ולעצב את את זהותי המקצועית באהבה ובמקצועיות! בתודה ובברכה,
דנה
יעלי פגית, נולדה 11 שבועות לפני הזמן. סובלת מהידרוצפלוס ועיכוב התפתחותי . ישנם סימנים ללקות למידה, קצב איטי מאד.הגיעה לשלי בכיתה א עם עיכוב ברכישת הקריאה עבדה עם שלי פעמיים בשבוע על שטף קריאה והבנה חשבונית. שלי הביאה אותה להישגים מדהימים לאורך כל הדרך. היא עובדת בסבלנות, מקצועיות, והמון הבנה לנפש הילדה וצרכיה. כל ילד זוכה אצלה ללימוד לפי השיטות שמתאימות לו, ומדהים לראות את התוצאות. שלי אף היתה בקשר רציף עם הסייעת הצמודה ונתנה לה הנחיות. כמובן שהפניתי הורים נוספים שייהנו גם הם מהמקצועיות של שלי.
שרי שטרן: אמא של יעל
בס"ד, מורים יקרים, אני זוכרת עד היום את הרגע, לפני תשע שנים, שהגעתי בירידת מים לבית החולים בשבוע 34 להריון. הריון זה, הריון עם תאומים, היה הריון יקר מאד שהגיע לסופו טרם זמנו. נולדו שניים מקסימים, ואני שעוסקת בתחום ההתפתחות המוטורית, ידעתי שייש לעקוב אחר גדילתם של אלו הפעוטות, היות ויש חשש לפגיעות. ואכן הילדות עברה בבילויים שבועיים אצל פזיוטרפיסטים, מרפאים בעיסוק ומרפאים בדיבור. האחד, יצא שובב וסובל "רק" מבעיות נשימה, אך השני, ילד חמד מקסים ולבבי, בעל עיכוב התפתחותי. עד שזחל, עד שהלך, עד שדיבר – עבדנו קשה בשביל זה - וכל יום מודים לבורא עולם כי אלו באמת צרות קטנות. האמת שהוא ילד כל כך טוב, שלא שמנו לב שאח שלו עונה בשבילו את התשובות, ובעצם משמש לו מתווך לעולם הרחב. באבחון השפתי גילינו כי קיימים חסכים רבים, ושמחנו מאד כי עלינו על הבעיה בגיל כה צעיר, עודטרם גן חובה. נרתמנו למשימה. נאבקנו קשות עד שזכינו לתקצוב של שעות, והמורה שלי נמצאה וטיפלה בבננו עוד בגן והנס החל להתחולל. בכל יום יושבים שעות עם הילד, משלימים פערים, מתווכים ורוצים שיהיה כמו כל אחד הילדים. יודעים כי הוא יכול, ורק זקוק לעזרתנו, לתווך שלנו, לקביים שלנו. קשה לו לשלוף מילים, ולמרות שהידע נצור אצלו הוא פשוט לא יוצא. גילינו שבתנועה ובקפיצות הזכירה משתפרת, בדרך משחק הפלא ופלא. והטוב ביותר בשירה. את לוח הכפל למד במהרה, כי השירים שלמד אצל המורה שלי עשו את העבודה. לכל מבחן עבדנו עם פאזלים ומשחקי זיכרון – וביחד בשיתוף פעולה נפלא עם כל הצוות החינוכי ראינו כי הנס הולך ומתרחש מול עיננו. במחצית כיתה ג' אחרי שלוש שנים וחצי, המחנכת שיבחה ואמרה כי כעת הוא ברמת הכיתה. אנו גאים בו וכה מאושרים בו, במורה שלי ובכם השותפים. תודה!
מירי שחף: אמא של יובל
שמי תהילה התחלתי לעבוד במתיא מיתר לפני כשנה בתור גננת שילוב ,זו היתה שנת הסטאז' הראשונה שלי. ושלי ליוותה אותי והכשירה אותי להוראה, סיעה לי בבנית שיעורי שילוב ,צפתה בשיעורים שמסרתי, נעזרתי בה בכתיבת תוכניות עבודה לילדים מתקשים(תח"י), התיעצתי איתה לגבי פגישות עם הורים, שבהם אף היתה נוכחת וכך למדתי איך לנהל פגישות עם ההורים והצוות באופן הטוב והמועיל ביותר. שלי סיעה לי בקידום תלמידים מאתגרים, והיתה לצידי עם כל החששות שהיו במהלך השנה תמיד ידעה לעודד ולהרגיע.. ופנתה לי מזמנה תמיד במאור פנים תודה על שנה נפלאה שלנו יחד 💕
תהילה
תמר ביתי לומדת בבית ספר לחינוך מיוחד, עקב שיתוק מוחין וסובלת גם מהפרעת קשב וריכוז. בבית הספר מקבלים ילדים עם בעיות מוטוריות אך עם קוגניציה תקינה.. החל מכיתה א' ניסו בבית ספר ללמד אותה קריאה וכתיבה ידנית, לפי כל שיטה מוכרת ופחות על פי הספרות המקצועית ,אבל למעשה רק ברגע שלקחתי לה את שלי ,כמורה פרטית להוראה מתקנת היא הצליחה לקרוא ולכתוב ולהבין את השיטה.. מה שבבית ספר לא הצליחו 3 שנים לעשות ,שלי הצליחה בכמה שיעורים בלבד ללמד אותה טכניקה ,שאיתה היא התחילה לתרגל ולרוץ .. עדיין כמובן צריך להמשיך לתרגל והעבודה לא נגמרת ..אבל את אבני היסוד, שלי הצליחה להפנים בה,דבר שלא האמנתי שיקרה.. וכל זה נעשה עם סבלנות וחיוך וגישה אימהית, תומכת,מקצועית ואוהבת . נתנה חיזוקים לכל הצלחה קטנה שהיתה לה בדרך.. הבת שלי ממש חיכתה לשיעורים שלה והגיעה בשמחה..לא נרתעה יותר מלהחזיק ספר ולקרוא..ועל זה מגיע לשלי שאפו ענק.. מעטים הם המורים שמצליחים להתאים לכל ילד את השיטה והדרך המתאימה לו ולקלוע בול למטרה..אני בהחלט זכיתי.
חני לזרוביץ'
ברצוני להמליץ על שלי גבאי מהיכרותי איתה מזה עשור. שלי עבדה בבית ספרנו כמורת שילוב וכבר מהיום הראשון ניכרו המקצועיות והאכפתיות לתלמידיה. הקשר מול ההורים והמחנכות במקביל לעבודה הפרטנית ובנייה של מעגלי תמיכה ועידוד לתלמידיה היו שלד להתקדמותו של התלמיד והתוצאות נראו בשטח. בשנות היכרותי, נחשפתי לידע מקצועי ומגוון שבא לידי ביטוי בהתאמה של מסלול אישי לכל תלמיד ובכך שודרגו ודויקו עבודת ההוראה המתקנת וחוויית הלמידה של הילדים.
שחר בן אור: יועץ בי"ה דרכי נועם פ"ת
ביתי הגיעה למורה שלי גבאי אחרי המלצות רבות בגלל מעברה לבית ספר חדש ברמה לימודית הרבה יותר גבוהה ובזכות המורה שלי גבאי תוך כמה שיעורים בקיץ היא הצלחה לעשות קפיצה מאוד גבוהה אין לתאר את הצורת הלימוד הבלעדית היחס האיש החום ואהבה בשיעור והסבלנות שהיא הדגישה לה ברצונינו להודות לה מעומק לבינו ולהמליץ עליה בחוםםם משפחת עיסה חאן
ליאורה עיסה חאן אמא של אורה תלמידת כיתה ו'